01 02 03 karin addis snapshots: lomp 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

lomp

34


Olin just mõelnud, et ega ma siin linnas enam ära ei eksi, kui tuli selline ristmik, kus kõik keerasid vasakule, mina ei saanud paremale ja sattusin võõra puiestee ummikusse. Auto kraadiklaas näitas 29C, pärastlõunati on vihma ootuses jahedam. Kohalikud ütlevad, et see on pliid sisaldavast bensiinist, mina ütlen, et see on vaesusest tingitud katkistest autodest, et õhusaaste on kohati väljakannatamatu - eesolev “Level 2” valge buss laseb otse näkku musta tossupahvaku. Püüan ummikus seistes Google Mapsil asukohateenuse sisse lülitada, just sel hetkel spurdib punane liinibuss minust paremalt mööda läbi järvelaadse veelombi, mis kuskilt Bunna ja Chai (Kohvi ja Tee) tänavale on voolanud. Bunna ja Chai pärisnimi on Keenia riigi asutaja Yomo Kenyatta tänav, hetkel on see üles kaevatud, sest hiinlsed ehivatavad sinna raudteed, mille lepingu nad said ilma riigihanketa. Rohkem kui õhusaastet kardan, et autokumm lombis katki läheb. Kui mitte arvestada disaini ja ilu puudumist, siis Addis Ababa on hea Aafrika linn elamiseks - linn on turvaline, malaariat ei ole, kõrgmäestikukliima on piisavalt jahe. Olen just Edna Malli ringtee ära tundnud, kui mind peatab liikluspolitseinik. Tuleb välja, et sellelt ringteelt ei ole mahakeerajatel eesõigus - ma ei imesta enam millegi üle - õnneks talle sobib lubade asemel mu diplomaadikaart. Nii palju politseid nagu täna ma linnas ei olegi näinud. Pärast eelmise nädala rünnakuid Djiboutis anti paar päeva tagasi ohuhoiatus võimalike al Shabaabi rünnakute kohta ka Etioopia rahvarohketes kohtades. 
35 36 37 38